Soustředění na Mallorce 11.den (11/14) – 300 km okolo celého ostrova

Dnešní den byl vrcholem celého soustředění, taková třešnička na dortu. S trenérem jsme naplánovali okruh okolo celého ostrova, plán byl 300 kilometrů a 3500 výškových metrů. Když jsme se tehdy v letadle o tomto nápadu bavili, tak Tomáš moc nevěřil, že bychom těch 300 kilometrů vlastně jeli, spíše myslel méně. Já jsem v to ale věřil a Tomášovi se to začalo více a více zamlouvat. Nehledě na to, že Tomáš by si touto jízdou dal osobní rekord, co se ujeté vzdálenosti týče. To já už jednou ujel 320 kilometrů, tehdy v roce 2018 jsem vyrazil na kole k moři do Chorvatska.

• První den 320 km (nastoupáno 4500 metrů)
  • Druhý den 280 km (nastoupáno 2800 metrů)

Tato jízda byla ale jiná. Jelo se jiné tempo a hlavně už máme v nohách 11-tý den soustředění a to je dost znát. Trasa byla tedy naplánována, teď vyrazit co nejdříve po snídani. Jelikož časově to vycházelo někde kolem 10-11 hodin čisté jízdy.

Trasa vedla z našeho ubytování z Plajta de Muro, směrem na Arta, Manacor, Felanitx, Palma, Port de Andratx až do Solleru a odtud pak sjezd do Pollenci, Port de Pollenca, Alcudie a zpět do Plajta de Muro.

V 7:30 snídaně, ta byla celkem vydatná… Přeci jen nás čekala dlouhá cesta a tak i za cenu toho, že budeme cítit drobný diskomfort plného břicha, tak to za to stojí. V 8:40 jsme se už oblékali a v 9 hodin vyrážíme. Úvod byl velmi pohodový a víceméně až do Palmy to bylo bez kopců. Mohli jsme tedy držet pěkný průměr, ten byl okolo 32 km/hod. S příjezdem do Palmy se to všechno trochu zbrzdilo. Všude jsou semafory a provoz. Trvalo nám celkem dlouho než jsme Palmu podle moře projeli…

Po Palmě přišli první kopce v Andraxtu, to bylo na 150 kilometru a tam teprve začínala legrace. Jedeme stále hezky pohromadě a zatím ani jeden z nás nemá žádnou krizi. Těší nás, že jsme už překlenuli polovinu, to ale neplatí o výškových metrech, tam to bylo ještě vše před námi. První kopce byl v nižší nadmořské výšce a tak bylo celkem teplo. Já měl jedno termo triko a na to cyklo věci (kraťasy a tílko) + teplejší ponožky, s sebou jsem měl vestu. Tomáš měl klasicky cyklo triko a kraťasy krátký a vestu.

Co se jídla a pití týče, tak jsem měl dvě lahve (750 ml), v jedné obyčejná voda a druhé Power Drink od Inkospor + jeden sáček s sebou. Dále dvě tyčinky Energy bar a dva gely. Ze snídaně jsem si pak vzal se svolením dva kousky štrůdlu a ovocné Haribo bonbónky. Po 200 km jsme stavěli na benzince, kde jsem koupil 1,5 vody a jednu malou Colu.

První dva kopce celkem utekli a čekal nás sjezd do Solleru. Odtud pak už hlavní kopec s nevyšším převýšením, na 10 km se nastoupalo 700 metrů. Trochu jsme měli obavy z průjezdnosti Ma – 10 , jelikož jsme měli v týdnu problém na Lluc vyjet a bylo psáno, že je silnice zavřena (zpráva byla ale stará 5 dní). Věřili jsme, že to bude dobré a zahájili stoupání na Soller.

Postupně jsme začali stoupat a najíždět do mlhy. Ve vyšších výškách nad mrakama bylo i něco málo vidět. Soller jsme dali za 40:38, nějak jsme netlačili a jeli na pohodu. Nejlepší výkony máme z loňska, ale to bylo úplně jiná jízda. Na vrcholu Solleru, jsme už věděli, že to nejtěžší máme za sebou. Teď už jen sjezd a ten byl vážně za odměnu. Postupně se začínalo ztmívat, ještě že jsme měli čelovky + velké díky určitě patří Garmin Radarovi, je to velký pomocník do provozu a díky němu o vás ví vážně každé auto.

Čelovka se taky po sjezdu dost hodila. Když si mákneme můžeme být doma před 8 hodinou. Do Pollenci to uteklo velmi rychle zbýval jen přijezd do Port de Pollenca a poté podél moře zpět do Alcudie. Už to bylo dlouhé a ještě nám od hotelu chybělo 2km, které jsme natočili mezi kruháči u nás v Plajta de Muro.

Po příjezdu panovala veliká spokojenost a nadšení. Já se cítil velmi dobře, jen jsem měl trochu bolesti za krkem, jinak nic. Tomáš taky v pohodě jen měl už veliký hlad. Byly jsme ale unavený o tom žádná.

Na pokoji do sebe hodíme rychle nějakou regeneraci a to Recovery Drink . Rychlou sprchu a jdeme na „véééču“. Ta je opět ve velkém stylu, dost nás to tu baví a vlastně celé kolo jsme se na tu večeři těšili.

Kvalitně jsme se tedy najedli, nejdříve něco slaného. Já si dal rýži, špagety carbonada, kousky pizzy, kuřecí plátek a nějaké smažené cibulky a brokolice. Jako desert pak kousek dortu s ovocem a zmrzlina.

Bylo to tedy vše moc fajn, zabralo nám to vlastně celý den. Teď už jen regenerace v lymfo kalhotech Reboost a půjde se spát.

Zítra žádné kolo! Jen plavaní a volný den. Asi se zajdu ostříhat. Jinak to nejtěžší ze soustředění máme za sebou a teď už jen odpočívat, lehce trénovat a připravit se na odjezd. Já pak na příští týden na sobotu, kde mě bude čekat závod na 10 km – Runtour v Českých Budějovicích.

Dobrou noc

Celkové součty v jedenáctém dni:

• Celkový čas zatížení: 10 hodin 37 minut

• Plavání: 16,3 km
  • Kolo: 1339 km
  • Běh: 118 km
Běh mi ukázal cestu. Stal se mojí vášní a životním style. Díky běhu jsem mohl trénovat a žít s nejlepšími běžci z Keni a Etiopie. Zkušenosti, které jsem za 12 let výkonnostního běhání získal, mohu předávat všem běžcům. Jelikož stejně jako vy i já záčínal. Objevte se mnou krásu běhu, běhat může opravdu každý. Můj příběh si přečtěte zde >>