Soustředění na Mallorce 4.den (4/14) – Hory a defekt

Do dnešního sobotního dne jsme si mohli pospat déle, jelikož tu bazén o víkendu otvírá až v 9 hodin. Takže jsme se po probuzení zašli v klidu nasnídat, opět to byla celkem vydatná snídaně. Ta je tu vždy potřeba, výdej je veliký a jelikož tu máme pouze snídani a večeři. Tak je potřeba mít pořádnou zásobu, přes oběd jsme na kole a to nezastavujeme…

Náš denní kalorický výdeje zatím průměrně přes 5000 kalorií.

Po snídani, rovnou do běžeckého a lehkým tempem na bazén. Vzdálenost opět 3,7km, opět 20 minut. S plným břichem se běželo celkem dobře. Trochu cítím ramena. Je to asi z kola, jak sedím dlouho v hrazdě na řídítkách. Nicméně po rozplavání to bylo už ok. Plavecký blok byl dnes spíše vytrvalecký a na ruce.

• 500m rozplavání (kraul + znak + prsa)
  • 500m kraul packy + piškot (padal mi piškot a tak jsem dal 2x250m)
  • 500m kraul piškot
  • 500m kraul
  • 500m kraul packy + piškot
  • 6x 50m naplno kraul
  • 200m vyplavání (znak + kraul)

Po bazénu lehkým poklusem zpět na hotel a zasloužený dvouhodinový odpočinek. Alespoň jsem stihl dopsat ty články =).

Trasu na kolo jsme si již naplánovali včera večer, v plánu bylo 4 hodiny v kopcích . Mělo to být velmi volně, jelikož zítra bude těžký den. Čekají nás souvislá tempa na kole s následným přesunem rovnou na běh.

Po 13 hodině tedy vyrážíme na kolo, směr Port de Pollenca a odtud vstupujeme poprvé do hor, včera nám to vlivem popadaného kamení v Llucu nevyšlo. Trasa se postupně zvedá a my úplně opouštíme civilizaci a provoz aut. Směřujeme na kopec Coll de Orient 498 metrů. Vážně nádherná trasa.

Jede se nám moc pěkně, do kopců je tedy celkem teplo, ale buďme za to rádi. Po rovinách to opět slušně fučí, moje kolo jak má širší ráfky, tak je to slušný boj ho udržet na silnici. Tomáš má užší ráfky a je to velký rozdíl. Zase na rovině mají širší ráfky tu výhodu, že když už se rozjedou, tak mají větší setrvačnosti, rychleji se odvalují a drží tak rychlost.

My stoupáme vzhůru, už i vidíme první sníh na silnici a postupně se blížíme k vrcholu dnešního dne a to ještě nevím co mě tam potká. Míjíme Coll de Orient a na cyklo počítači koukám na graf a zjišťuji, že nás čeká ještě jeden kopec, už menší…

Na vrcholu Coll d’Honor (550 m) nás už jen čeká sjezd dolu. Mé nadšený nevydrželo dlouho, po cestě se vlivem vysokého větru válelo hromadu větví, šišek a kamenní, už při cestě nahoru bylo patrné, že tu musel být slušný vichr.

Najednou padla rána a zadní kolo prázdné. Co teď? Díra byla veliká a zalepení či jakákoliv jiná oprava, nebyla takhle na místě možná. Takže jsem Tomášovi řekl ať jede a já se nějak dopravím nebo svezu. Byl jsem na kopci, kde nejbližší vesnice byla 5 kilometrů. Já neměl moc turistické boty, cyklo tretrách se moc dobře nešlo, ale nic jiného mi nezbývalo.

Co teď?

Po zhruba kilometrové procházce, mě minulo pár cyklistu a se slovy „I am very sorry“ mi nemohli pomoci, jelikož tato závada se vážně nedala opravit. Na ráfkách mám „galusky“ a ty jsou nalepené přímo na ráfek. To znamená, že oprava je možná jen skrze takzvané mlíko, které se naleje dovnitř pláště a on pak zalepí případnou menší díru. Vetší díry jako tato, se musí vyměnit za nový plášť …

Najednou kolem mě projel týpek na scooteru, prý jestli nechci pomoci. Já na něj ano, ale nevím jak bychom uvezli mé kolo. On jestli chceš zkusíme to, já byl rád za cokoliv, jen abych se odtud dostal. Nasedl jsem tedy a kolo jsem hodil na rameno. Vypadalo to asi komicky, ale jedeme. Přes zatáčky mám co dělat abych kolo udržel, po zhruba 3km musím vystřídat ruce, měl jsem úplně kamenné rameno 😀.

Dovezl mě do městečka Bunyola, poděkoval jsem a vyrazul hledat nějaký servis. Bohužel byla sobota a všude zavřeno. Měl jsem štěstí a zrovna jel autobus do nedalekého hlavního města Palma de Mallorca.

Byl jsem šťastný, že mě vzal… Po cestě do Palmy jsem měl čas přemýšlet co dál. Hledal jsem nějaké cyklo servisy v Palmě, bylo jich tam mnoho i otevřených. Mezitím jsem se spojil se svojí ženou a řekl jí co se mi stalo, ona je současně se mnou na pěší cestě do Santiaga de Compostela. Byla teď mým rádcem na telefonu a měla pravdu, lepší bude sednout na autobus a jet rovnou do Alcudie a opravit to na hotel.

Cesta byla vcelku rychlá a za hodinku jsem byl před hotelem, ještě že jsem se tak rozhodl a poslech svou ženu.

Děkuji Heloušku.

Servisy zde měli do 19 hodin a tak jsem ještě pelášil nakoupit potřebné vybavení na výměnu. Bohužel měl jsem mít ještě běh 20 kilometrů, ale to jsem už nestihl. V tu dobu jsem byl rád, že jsem zpět a že vše dobře dopadlo. Tomáš je nejen skvělý triatlonista, ale i cyklo mechanik. Pracuje ve Slaným v cyklo obchodě. Takže mi pomohl s výměnou a moje kolo tak bude připraveno na zítřejší kvalitní trénink.

Vše připraveno a po večeři už na pokoj odpočinout do lymfo kalhot. Dopsat zbyle články a dnes už konečně stíhám psát vždy aktuální den. Předem se vám omlouvám, za případné pravopisné chyby. Začínám s tím a tak věřím že se to dá nějak přečíst 😀. Díky za vaší pozornost a budu rád za jakoukoliv zpětnou vazbu

Celkové součty ve čtvrtém dni:

• Celkový čas zatížení: 3 hodin 59 minut

• Plavání: 6,5 km
  • Kolo: 406 km
  • Běh: 41km
Běh mi ukázal cestu. Stal se mojí vášní a životním style. Díky běhu jsem mohl trénovat a žít s nejlepšími běžci z Keni a Etiopie. Zkušenosti, které jsem za 12 let výkonnostního běhání získal, mohu předávat všem běžcům. Jelikož stejně jako vy i já záčínal. Objevte se mnou krásu běhu, běhat může opravdu každý. Můj příběh si přečtěte zde >>